Persoonlijk advies gaat veel verder, wij denken echt met u mee.
Mijn naam is Robert Appelman en ik ben getrouwd met Marian. Ik heb een zoon en samen met Marian 2 dochters.
Na de MEAO ben ik werkzaam geweest als boekhouder bij verschillende bedrijven. Daar kwam ik er al snel achter dat je vanuit de administratie allerlei informatie kan filteren waarmee je het bedrijf kan informeren om het te verbeteren.
Van 1995 tot en met 2001 was ik eigenaar van een onderneming actief in technische reparaties. De administratie deed ik zelf en werd daarnaast geadviseerd door een accountant. Het sparren met de accountant vond ik een fijne bezigheid en inspirerend. Hij zei dat ik één van de weinige klanten was die hem regelmatig op de hoogte hield van de gang van zaken. Mijn visie in deze was en is dat het de binding geeft welke nodig is om goed te kunnen adviseren/helpen met wat dan ook.
De stap om zelf op de stoel van adviseur te gaan zitten was voor mij nabij. Ik besloot bij een accountantskantoor te gaan werken om mij hiervoor bij te scholen. Na een jaar of vijf ben ik met voldoende ervaring samen met een compagnon voor mijzelf begonnen met een administratiekantoor.
Na zo'n 8 jaar zijn Marian en ik afgesplitst van dit kantoor en zijn wij samen verder gegaan als Remad Vof.
Na mijn detailhandel opleiding in Alkmaar heb enkele jaren in een dierenwinkel gewerkt. Hier heb ik veel winkelervaring opgedaan en mensenkennis vergaard. Daarna heb ik toch gekozen voor een kantoorbaan en ben ik bij Robert op de administratie van zijn reparatiebedrijf komen werken. Daar hield ik mij vooral bezig met de klantencontacten.
Toen Robert bij een accountantskantoor ging werken, ben ik in 2001 voor een grote elektronica winkel in West-Friesland gaan werken op de administratie. Daar heb ik ruim 11 jaar gewerkt en echt kennis gemaakt met de financiële, crediteuren en debiteuren administratie. Daar heb ik verder geleerd wat service en meedenken met de klant inhoudt. Na verloop van tijd heb ik naast dit werk ook voor ons (inmiddels eigen (met een compagnon)) administratiekantoor de financiële administratie gedaan bij klanten op locatie. Per januari 2013 ben ik gestopt bij de elektronicawinkels en heb ik de functie van Officemanager op mij genomen.
Vanaf november 2016 zijn Robert en ik afgesplitst van het andere kantoor en zijn wij met zijn tweeën verder gegaan als Remad.
Bij Remad ben ik naast Officemanager ook verantwoordelijk voor alle invoer/controle van de administraties.
Toch weer een nieuwe uitdaging!